Vacature commissielid Young TI – Algemeen commissielid

Published on 20 January 2022 at 12:00

Wat doet Young TI?

Young TI is de jongerentak van Transparency International Nederland (TI-NL) die wordt geleid door drie tot vijf commissieleden. De hoofddoelstelling van Young TI is het betrekken van de jongere generatie bij de doelstellingen van TI-NL. TI-NL richt zich op een wereld waarin de overheidsdiensten, de politiek, het bedrijfsleven, het maatschappelijk middenveld en burgers vrij van corruptie zijn. Hierbij ligt de nadruk op verbetering van integriteit, transparantie en verantwoording in de Nederlandse samenleving.

Om dit te bereiken organiseert Young TI evenementen waarbij sprekers uit verschillende vakgebieden uitgenodigd worden en in gesprek gaan met onze leden over relevante onderwerpen. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld de toeslagen affaire, politieke integriteit, belastingontduiking, ondermijning en witwassen. Daarnaast reiken wij jaarlijks een Spotlight Award uit voor iemand die zich op  bijzondere wijze heeft ingezet tegen corruptie in Nederland. Afgelopen edities heeft Young TI de award uitgereikt aan Frits Veerman, een van de bekendste klokkenluiders van Nederland, en Laurens Dassen, fractievoorzitter van de politieke partij Volt.

Taken en verantwoordelijkheden

Als algemeen commissielid heb je veel vrijheid om samen met de andere commissieleden te bepalen wat jouw taken en doelstellingen worden binnen Young TI. Daarbij kan je denken aan het opzetten van evenementen voor onze leden, het bedenken van ludieke acties om aandacht te genereren voor onze doelstellingen en het werven van nieuwe leden. Deze functie is uitermate geschikt voor iemand met veel creativiteit, die originele ideeën heeft en deze ook ten uitvoer kan brengen.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een enthousiaste jongvolwassene (student/starter) die:

• Proactief nadenkt over social media berichten en inspeelt op de actualiteit
  • Interesse heeft in de onderwerpen waar Young TI zich mee bezighoudt en gemotiveerd is om een bijdrage te leveren aan onze doelstellingen;
  • Initiatief neemt, goed kan communiceren en samenwerken met de overige commissieleden;
  • Bereid is zich 3 tot 4 uur per week in te zetten voor Young TI; en
  • Originele ideeën heeft om Young TI groter te maken!

Ben je geïnteresseerd? Stuur dan een mail met cv, korte motivatie en een idee om Young TI groter te maken naar youngti@transparency.nl, tav Lotte van Teunenbroek. Dit e-mailadres is ook bereikbaar voor overige vragen.

Zie ook onze social media kanalen:
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/young-transparency-international-nederland
Instagram: https://www.instagram.com/youngtinl/

Add comment

There are no comments yet.